The FADERの最新号はPhilip Glass特集。
「Eight New Musicians Look at the Wide Influence of Philip Glass(8人の新しいミュージシャンがPhilip Glassの幅広い影響について考察する)」と題した記事でBeckのお言葉が読めます。
BECK: I think it’s one of those things where someone like Philip Glass has brought certain ideas that were so new, but also ideas that have completely been assimilated. You know, it’s a really interesting kind of duality. He just crisscrosses across all these different cultural tangents and byways. It is something that I would hope to emulate, this sort of opening up a dialogue of what’s possible, where your music can exist and participate, whether it’s in film or with writers or visual artists. I can’t tell you how many hip-hop records I hear in which a Philip Glass kind of thing is happening. [I took a] piece of his music and put a beat to it…it sounded like contemporary hip-hop. It sounded like something off of a Kanye West record, or any half dozen other hip-hop people. And then you listen to everything from Sufjan Stevens to other current music that has orchestral instruments and that certain sound, you know? And it’s not just Philip Glass, I know that Steve Reich is also a big influence, but to hear these composers in so much music now—I even wonder if they’re aware of it. I think that’s the thing to take away from seeing him and how he works is staying engaged. It can be easy as time goes and you develop a body of work—you could close yourself off or to become more critical of what’s coming after you. I think he’s very generous in that way, that he stays open to new music and different generations coming.
…好きなミュージシャンが、自分が好きな別のミュージシャンの名前を口にするとちょっと嬉しいのはなぜか。(この場合、Sufjan Stevens)
<追記> アレでナニして翻訳してみました。ハッハッハ
良くある話だけど、フィリップ・グラスのようにすごく新しいアイデアを取り入れるも、そのアイデアは完全に同化されてしまう。とても興味ある双対関係だ。こういった異なる文化のタンジェントとバイウェーを彼は行ったり来たりしている。映画の分野で、或いは作家やビジュアルアーティストと一緒に、音楽があるところで、それに参加できて、そういった場所で可能性について対話を活発にさせられる、そんなこと、僕も真似できたらと思う。僕は、数えられないほどのヒップホップレコードで、フィリップ・グラスのミニマル・ミュージックを聴いたよ。彼の音楽をひとつ手に取り、拍子をとってみた。すると、コンテンポラリーヒップホップのようなサウンドだった。それは、カニエ・ウェストのレコードのようでもあり、他のヒップ・ホップ音楽家だったかもしれない。そして、 スフィアン・スティーヴンスから、オーケストラ楽器の、君も知ってるあの独特な音を取り入れた現代音楽まで、何でも聴いてみる。すると、フィリップ・グラスだけじゃなく、スティーヴ・ライヒも大きく影響していることがわかる。しかし、これほど多くの音楽に聴きとることが出来るとは、彼らは気付いているのだろうか?だから、僕が思うには、彼への関心が削がれてしまい、他方、彼は仕事に没頭している。時間の流れとともに一連の作品を生み出せる。同時に、閉鎖的になったり、次にくるものに対し批判的になったりする場合もある。その点、彼はとても寛大で、新音楽や新世代に対し広い心を持ち続けていると僕は思う。